Ta strona używa plików cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Powrót

2016-07-14

Na jakie firmy ubezpieczeniowe skarżyliśmy się najczęściej i dlaczego?

Jak podaje czołowe pismo motoryzacyjne - Motor, w rankingu ubezpieczycieli z najmniejszą liczbą skarg na polisy komunikacyjne - Concordia Ubezpieczenia zajęła drugie miejsce.


Klienci, którzy nie zgadzają się ze sposobem likwidacji szkody, zgłaszają swoje skargi do Rzecznika Finansowego.

  

 

 

Szczególnie dużo spraw zajmują te, dotyczące ubezpieczeń OC i AC. Ubezpieczenia komunikacyjne są zdecydowanie najpopularniejszymi polisami, jakie posiadają Polacy. Dane KNF-u wskazują, że pod koniec 2015 r. polscy kierowcy mieli wykupionych około 20,2 mln ubezpieczeń OC i 5,5 mln ubezpieczeń AC.


Concordia na czele rankingu

Rzecznik Finansowy odnotowuje każdą skargę od niezadowolonego klienta. Następnie przelicza, jaki jest udział skarg na każdego z ubezpieczycieli oraz porównuje to z udziałem danego towarzystwa w rynku.

Concordia Ubezpieczenia w rankingu zajęła drugie miejsce. Do Rzecznika Finansowego wpłynęło tylko 11 skarg w ciągu całego roku, związanych z polisami komunikacyjnymi. To mniej niż jedna skarga miesięcznie. Dla porównania, towarzystwo na które skarżyliśmy się najczęściej odnotowało ponad 150 skarg miesięcznie. Przeliczając zażalenia na udziały rynkowe najwyższy współczynnik skarg na jedno TU wyniósł 126,8. Concordia Ubezpieczenia odnotowała wysokość tego współczynnika na poziomie 13,1.
 

- Jakość obsługi oraz szybka i solidna likwidacja szkód ma dla nas strategiczne znaczenie. Cieszymy się, że nasi klienci dobrze oceniają nas w tym zakresie. Ma to swoje odzwierciedlenie m.in. w niewielkiej liczbie skarg zgłaszanych do Rzecznika Finansowego - wskazuje Jacek Smolarek – Prezes Concordii Ubezpieczenia.

I dodaje – Chętnie angażujemy się w inicjatywy, których celem jest poprawa komfortu i zadowolenia klientów. Jednym z przykładów jest system BLS (Bezpośredniej Likwidacji Szkód komunikacyjnych), w którym uczestniczymy od samego początku jego istnienia. Dzięki niemu poszkodowani otrzymują należne środki szybciej i wygodniej. Warto dodać, że stworzyliśmy także nasz własny system bezpośredniej likwidacji szkód – BLC, wprowadzając tym samym kolejne udogodnienia dla poszkodowanych w sprawach komunikacyjnych. Cieszymy się, że znajduje to uznanie wśród ubezpieczających swoje auta.
 

Przed dokonaniem wyboru własnej polisy warto sprawdzić, którzy ubezpieczyciele mają największy problem z niezadowoleniem klientów, na które firmy ubezpieczeniowe kierowcy najczęściej skarżą się do Rzecznika Finansowego, a gdzie wypłata odszkodowania zwykle przebiega bez problemu.